עו”ד אייל בסרגליק מומחה למשפט פלילי

April 15 2023reshdxmb_admin

עו”ד אייל בסרגליק

עו”ד אייל בסרגליק הוא אחד המובילים מבין עורכי הדין בישראל בתחום הפלילי ובתחום הצווארון הלבן. הוא נמנה בין צמרת עורכי הדין המובילים בארץ ומנהל את אחד המשרדים המובילים והמשפיעים בישראל. בין היתר הוא גם היה מועמד לתפקיד פרקליט המדינה.

עו”ד אייל בסרגליק, הסנגור הפלילי שלא מפסיקים לדבר עליו: “אייל בסרגליק אני מנהל כל תיק כאילו הוא מאבק חיי”

אם אתם זקוקים לשירותים של עורך דין פלילי או עורך דין צאוורון לבן או עו”ש שבאמת ינהל את התיק שלכם כאילו זה תיק חייו  עו”ד אייל בסרגליק הוא האיש שיכול לעזור לכם ולעשות את ההבדל!  אייל בסרגליק הוא מומחה למשפט פלילי מהמובילים בישראל.

המקרה הראשון בו טיפל היה בשנת 1997 כמתמחה בתיק פרשת הבנק למסחר (הידוע יותר כפרשת אתי אלון). 20 שנה לאחר מכן הוא כבר ייצג את ‘החייל היורה’ אלאור אזריה בפני בית הדין הצבאי. “אין לי כל פחד מתיק מורכב. אני הולך לנהל תיק בתקווה לנצח אותו. בכל תיק יש אחריות עצומה ולנגד עיני תמיד עומדת העובדה שגורלות של בני אדם בידיים שלי. אבל, אם אני מרגיש שאני פועל בניגוד למצפון שלי, אני אבקש להשתחרר מהייצוג ולא אייצג אדם שאיני מאמין בו או שאין באפשרותי לעזור לו”.

אייל בסרגליק תמונה1

אייל בסרגליק בוגר בהצטיינות של תואר שני משפטים (LL.M) תואר שני במינהל עסקים (M.B.A) בהתמחות מימון ושוק ההון, ותואר ראשון במשפטים (LL.B) אותו סיים בהצטיינות יתרה. בנוסף, הוא מרצה ומתרגל מבוקש בקורסים פליליים בקריה האקדמית אונו ובבית הספר הגבוה למינהל כספי לרשויות המקומיות בישראל, יו”ר הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין והמשנה (לשעבר) של יו”ר מחוז תל אביב, סגן ראשי הפורום הפלילי הארצי של לשכת עורכי הדין ויו”ר ‘עמותת אפשרות’ – עמותה לחלוקת מזון לנזקקים במסגרת פעילות רווחה בקריית אונו.

לא במקרה הוא בסרגליק זינק אל צמרת הסניגורים בתחום הפלילי. נציין כי בתחילת דרכו הוא עשה את צעדיו הראשונים במשרדים מובילים (פרופ’ דוד ליבאי ועו”ד משה ישראל ז”ל), וכבר אז סומן כמטאור. מאז, הוא זכה להיות אחד המוערכים ביותר במדד BDI בתחום עבירות צווארון לבן ותחום המיסוי הפלילי, נבחר כאחד מעורכי הדין הצעירים והמבטיחים על ידי מגזין ‘גלובס’ וארבע שנים לאחר מכן הוא נבחר על-ידי מגזין לשכת עורכי הדין כ’הבטחה’ בעולם המשפט.

בשנת 2020 הוא נבחר לאחד מ-20 עורכי הדין הבולטים בישראל מתחת לגיל 50 ומשרדו מדורג מזה ארבע שנים ברציפות במדדי הדירוג של דן אנד ברדסטריט ודאנס 100 בתחומים פלילי, צווארון לבן ונדל”ן. הוא אף הגיש את מועמדותו למשרת פרקליט המדינה והגיע למקום השני ברשימת המועמדים המובילים לתפקיד.

הוא הבעלים והמייסד של משרד עורכי דין ‘בסרגליק ושות’ ובין תחומי מומחיותו תיקים פליליים (כולל פלילי בעבירות מסוג צווארון כחול), עבירות צווארון לבן, עבירות כלכליות ופשיעה כלכלית, משפט צבאי ומשמעתי, תעבורה, ליטיגציה אזרחית, נדל”ן וייצוג מול הרשויות.

לאחרונה הקים עו”ד בסרגליק את חברת “בסרגליק יזמות, יזמות, השקעות, שיווק, ייעוץ ארגוני, ניהול פרויקטים, הדרכה ונדל”ן בע”מ” אשר בין מטרותיה, כבכל עסקיו של בסרגליק, עיסוק בפילנתרופיה שתמומן באמצעות חלק מרווחי החברה.

הבחירה להפוך לעורך דין הייתה לא טבעית בסביבה שבה גדל. אביו ז”ל ושני אחיו הם מהנדסי חשמל ואייל הוא היחיד מבני משפחתו שפנה לתחום המשפטי. תחום המשפט הפלילי היה בעיניו מאז ומתמיד מרתק ולאורך השנים המשיכה הטבעית הזו רק הלכה, התעצמה והפכה אותו לאחד מעורכי הדין הטובים ביותר במדינה.

“מדובר בתחום מרתק, רווי אמוציות וויכוחים”, מעיד עו”ד בסרגליק. “למשל, כשהמדינה תופסת את כל הרכוש של אותו אדם בתיק צווארון לבן. ביום ‘פרוץ’ החקירה, מיד לאחר חיפוש ארוך, גוררים את החשוד לחקירה ולאחר מכן למעצר. הכל תקשורתי, הכל אישי. אתה האור היחיד של החשוד, היחיד שנלחם עבורו בשלב הזה, האדם הזה שמאפשר לו לתקשר עם העולם החיצוני. בעיניי זו עבודת קודש שהיא כולה שליחות”.

במהלך הקריירה שלו, ייצג עו”ד בסרגליק דמויות מפתח בהם, ראשי ערים, חברי כנסת, אישי ציבור, בעלי הון, אנשי צבא וביטחון ולקוחות בחו”ל הקשורים לעבירות צווארון לבן ופלילי (תיקי הסגרה).

שמו נקשר כמנהל פרשיות מורכבות שהרעידו את המדינה במשך חודשים ושנים רבות. בין שלל התיקים, תשתיות נפט ואנרגיה, קו מוצרי דלק, איזורים, ועדת זיילר, תיק רשות המיסים, חפציבה, ח”כ חיים כץ ובנק לאומי, פרשיות השוחד של נתיבי ישראל, תעשייה אווירית, משרד הבריאות, עזר מציון, הרב של עמנואל קיזנר, ייצוג סמי ביטון בפרשת 512 ושי אלרואי בתיק של אסי אבוטבול, ותיקים רבים אחרים. עם זאת, תיק מתוקשר אחד שבו השתלבו כל רכיבי הדרמה המשפטית האפשריים הפכו את פניו למתוקשרות ביותר בישראל – פרשת ‘החייל היורה’ אלאור אזריה, שאותו ייצג והוביל את צוות ההגנה.

אחד מעקרונות הברזל שמנחים אותו כשהוא מקבל תיק לייצוג, הוא בשום אופן לא הגיע לפשרה ו’לסגור עסקה’ רק בגלל החשש מהרשעה. “אני לא מקבל את הגישה הזאת בכלל. כשללקוח שלי יש ‘קייס’ טוב ויש סיכוי לזיכוי, ואני משוכנע שהראיות אינן מספיקות על מנת להרשיע אותו, אני לא אסכים לעולם להגיע לעסקה עם הפרקליטות לגביו ולא משנה כמה לחץ המערכת תפעיל עלי ועליו. אחרי הכל מדובר בלא פחות מחיי אדם שעומדים על כף המאזניים. בחרתי במקצוע הזה לשם הצלת נפשות וזו לא קלישאה. אני פוגש אנשים במצבים הכי קשים בחייהם וצריך להציל אותם. יש שיגידו שלא צריך להציל חשודים או נאשמים, אולם כל אחד יכול למצוא את עצמו בכל רגע נתון במצב הזה. ולא, זה ממש לא מופרך כמו שזה נשמע”.

#אייל בסרגליק
#עו"ד אייל בסרגליק
Share: